В община Алфатар се изпълнява проект по ОПАК - „Обучение на общинска администрация Алфатар за подобряване на административното обслужване и укрепване на административния капацитет” по бюджетна линия: BG051PO002/13/2.2-11

6/2/2014
  

   На 06.01.2014 г. от 11:00 ч. в ритуалната зала на общината  се състоя встъпителна пресконференция по проект: „Обучение на общинска администрация Алфатар за подобряване на административното обслужване и укрепване на административния капацитет” с бюджетна линия: BG051PO002/13/2.2-11, на която присъстваха: служители от общинска администрация, вкл. кметове и кметски наместници, председателят на общински съвет – Алфатар, общински съветници от общински съвет – Алфатар, представители от Дом за стари хора „Щастлива старост” и граждани.

Участие в събитието взе екипът по организация и управление на проекта, които подробно изложиха целите, дейностите, бюджета и резултатите залегнали в проекта:
Обща цел: Осигуряване на обучение на служителите в общинската администрация Алфатар за ефективното и ефикасно изпълнение на служебните задължения, което ще осигури качествено и компетентно административно обслужване на гражданите и бизнеса.
Специфични цели:
- Подобряване на съществуващите административни услуги, включително и електронни;
- Повишаване на екипната ефективност;
- Укрепване на административния капацитет;
- Повишаване на мотивацията на служителите в администрацията;
- Изграждане на знания и практически умения в областта на Е-правителството;
- Придобиване на знания и умения за използване на функционалните възможности на MS EXCEL;
Основни дейности:
Дейност 1: Екип за организация и управление на проекта
Дейност 2: Подготовка и провеждане на тръжни процедури
Дейност 3: Провеждане на обучение по ключови компетентности
Провеждане на обучение по ключови компетентности - ще се проведе извън територията на общината и поради тази причина бе избрана съботно-неделната форма за обучение. Графикът за провеждане на обучението ще се осъществи за период от 3 месеца (в този период е предвиден и един резервен месец). Целта на обучението е да сработи служители с разнородни характери и квалификация; да придобият умения за разпределяне на задачи и отговорности, постигане на консенсус при възникнали спорни моменти. Обучението по ключови компетентности на общинската администрация ще осигури ангажираност и мотивация за прилагане на наученото в практиката и стремеж за развитие на личния потенциал.
Дейност 4: Провеждане на обучение по Е-правителство: изграждане, умение от ИПА
Провеждане на обучение по Е-правителство: изграждане, умения от ИПА ще включва 3 модула: Работа с електронно подписани документи (ИТО – 5); Електронни таблици с MS EXCEL за напреднали (ИТО – 9); Административно обслужване (ИТО – 4); предвидено е модулите на обучението по Е-правителство: изграждане, умения да се проведат в близост до местоработата на обучаемите, поради тази причина е планирано  да се направи поръчкова заявка до ИПА. Обучението по Е-правителство: изграждане, умения ще подготви служителите при работа с електронни услуги; с електронен подпис; ще придобият  знания и умения за функционалните възможности MS EXCEL за обработка на данните в таблиците.
Предвидените обучения не само ще повишат квалификацията на служителите, но и ще ги направят конкурентно способни. За една малка администрация, това е добра инвестиция, както за работодателя, така и за служителите, защото те стават по-лоялни и отговорни към работното си място, а резултатът от инвестицията ще бъде:
-         ефективно и ефикасно обслужване на гражданите и бизнеса;
-         повишаване на мотивацията на служителите;
Дейност 5: Информация и публичност на проекта
За осъществяване на дейността са предвидени да се изготвят: две пресконференции: встъпителна за оповестяване началото на проекта и заключителна за отчитане на резултатите от проекта; За популяризиране на целите и дейностите по проекта ще бъдат разработени и разпространени дипляни, тефтери, химикалки; две публикации в регионален вестник; изготвяне на банер.
Очаквани резултати:
- Трайност на усвоените знания и възможност за тяхното практическо използване;
- Умение за планиране на работа в екип;
- Изградени механизми за обратна връзка и комуникация в процеса на административно обслужване;
- Придобиване на практически опит за вградените в MS EXCEL функции;
- Обучени служители в общинска администрация Алфатар, вкл. кметове и кметски-наместници;
 
Към края на встъпителната пресконференция участниците проведоха разговори с екипа на проекта, в не формална обстановка.